LabOra Medarbetaren - Fördjupning administratör - Webbinarium

Vitec Samfundssystem inbjuder till en fortsättningskurs för administratörer i det helt webbaserade LabOra Medarbetaren. På kursen fokuserar vi på användarrollerna, skillnaden mellan kontakt och användare och vilka funktioner som finns för dig som administratör i Medarbetaren. Kursen hålls som "Webinar", dvs deltagarna sitter på plats hos sig själva framför en dator, tittar på skärmen och lyssnar på kursledaren som visar funktionerna. Inga övningar ingår.

Innehåll

  • Begrepp så som Kontakt, Användare, Användar- och Verksamhetsroll
  • Genomgång av systemfasta och egna Användarroller
  • Skillnad mellan pastorat och församling i Medarbetaren
  • Användarinställningar
  • Administrationens delar
  • Lokalinställningar
  • Officiell och Intern statistik

Målgrupp

Alla på församlingen.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Medverkande

Carina Hansson

Dokumentation

Kursdokumentation ingår i kursavgiften. Denna mailas ut som pdf i god tid innan kurstillfället.

Priser

850 kr/person. Om ni anmäler flera deltagare från samma församling/pastorat utgår en rabatt om 10% för deltagare nr 5-9 samt 15% för deltagare nr 10 och uppåt. Priset är angivet per deltagare. Kursdokumentation ingår i kursavgiften och skickas via mail i samband med kallelsen. Din anmälan är bindande efter anmälningstidens utgång, men om du får förhinder så kan naturligtvis en arbetskamrat ersätta dig. Kursen genomförs vid minst fem deltagare.

Du kan inte anmäla dig via hemsidan till den här kursen eftersom anmälningstiden har gått ut. Men kontakta oss på 020‑55 80 00 för att få information om det finns möjlighet att komma med på kursen.